Monday, November 1, 2010

Kuih Cara


>>Angkut rcp dr umah fotopages..

Sebelum bjinak2 jadi surirumah it ni aku main copy je mane2 rcp..lepas tu tak letak sumber dr mane..nak pulak kalo mase tu cepat2 salin nak terus buat time tu jugak...memang la tak sempat nak tulis nama sumber...bila dah terjebak jadi blogger ni baru la tau betapa pentingnye kite mencatat sumber rcp tu..salah satu etika berblogger..emmm..takut jugak ade kod2 etika ni..aku ni suke main redah je heheheh..
Kuih cara ni salah satu rcp yg tak dicatat sumber dr mane..so kpd empunya rcp ini or kalau ade sesape yg tau pasal rcp ni pls inform ok..thankss a lot pd empunya rcp..mintak halal ye;)den tak bersalah..;)

KUIH CARA

Bahan:
2 cwn tepung gandum
1 cwn santan
2 cwn air
1 biji telur
sedikit garam
pewarna kuning/hijau
gula secukupnye

Cara:
1. Kacau semua bahan (kecuali gula) hingga sebati n tapis.
2. Panaskan acuan api kecil.
3. Tuang aduan dlm setiap lubang(jgn penuh sgt nti berbuih keluar gula tu)
4. Isikan 1sk gula pd tiap lubang then tutup acuan.
5. Tggu hingga masak 4-5 min..

Nota Auntiesukitchen:
-1 cwn santan + 2 cwn air tu aku ubah guna 1 tin susu cair + 1/2 cwn air
-selain isi gula kdg2 aku wat kaya filling (jd cam kaya ball anak2 aku ckp),jem stawberry n pe2 je la yg leh djadikan filling tu ye puan2..

No comments:

Post a Comment