Friday, October 22, 2010

Homemade Ice cream


Sonok dapat buat ice cream sendiri ni...aku buat aiskrim perasa stoberi..alhamdulillah dpt la menjamu anak2 yg mmg hantu aiskrim dgn hasil air tangan mamanye sendiri...jom la cuba buat jugak...aku amik rcp dr fp merpati66..mekasih kak share rcp ni...

ICE CREAM

Bahan:
2 cwn susu segar *aku buat aiskrim stoberi so aku letak susu stoberi kotak tu
2 1/2 cwn coffemate/susu tepung *aku letak coffee mate
1/2 cwn gula icing
1 biji dragon fruit merah/ buah stoberi *aku xletak ape2 buah pun

Cara:
- Blend 3 minit semua bahan2 tadi.
- Tambah buah dragon fruit. Blend lagi hingga sebati.
- Bekukan 8 jam. Siap.

Nota auntiesukitchen:
- Susu segar ikut suke nak letak perase ape pun. Kalo susu coklat maka jadilah aiskrim coklat..
- Selepas di blend, aku bekukan 2 jam pastu keluarkan dan diblend lg sekali supaya betu2 halus..pastu baru bekukan selama 8 jam(ni info yg aku bace dr sumber lain, aku apply pd rcp ni)

No comments:

Post a Comment