Tuesday, October 19, 2010

Kek Marble Mocha


Sesekali makan kek marble ni syok jugak...stail aku cicah dgn air teh o atau kopi o panas mmg layan abisss...rcp aku cilok dari fp kak rinnchan..salah sorang sifu yg selalu aku follow..banyak rcp kek aku follow kak rinn..mmg puas hati kejadian keknya..thankss k.rinn..

KEK MARBLE MOCHA

Bahan-bahan :

Bahan A
250 gm butter, Rinn guna marjerin *aku guna majerin gak;)
210 gm gula kastor
5 biji telur ayam *aku pakai 3 telur AA
50 ml susu segar

Bahan B (Ayak bersama)
240 gm tepung gandum
1 sudu teh baking powder

1 camca teh mocha paste
1 camca teh nescafe

Cara-cara :
1. Pukul majerin dan gula hingga betul-betul kembang.
2. Masukkan telur sebiji demi sebiji dan diikuti dengan esen vanilla.
3. Masukkan tepung sedikit demi sedikit berselang seli dengan susu.
4. Teruskan memukul adunan dengan perlahan untuk seketika sehingga benar-benar sebati.
5. Bahagikan adunan kepada dua bahagian yang dimasukkan ke dalam bekas berasingan.
6. Satu bahagian ditambah dengan mocha paste dan nescafe. Satu bahagian lagi biarkan warna asal.
7. Alas loyang dengan grease proof paper dan sapu sedikit marjerin di sekeliling dinding dalam loyang.
8. Sudukan adunan selapis demi selapis hingga habis.
9. Bakar adunan selama 45 - 50 minit dengan suhu 175 darj cel.

No comments:

Post a Comment