Saturday, October 30, 2010

Apam Pisang


Dari melayan mamat Kelantan dlm umah ni duk ngadap live Piala Malaysia,baik aku update blog..rcp apam pisang yg aku skodeng dr fp chef hanieliza..thanksss chef!!asalnya rcp apam pisang coklat..tapi aku buat plain je..xbuh cekelat2 ni..nak wat guane..mamat kelantan aku tu (hubby) kureeeng dgn cekelat2 ni...kalo ikut aku mmg la syiiiokk sgt kalo buh cekelat byk2 hehe..ok rcp ni boleh juga dijadikan muffin pisang...tapi yg ni aku saje kukus dlm loyang kek chiffon..senang timbun sekaligus...layannn

APAM/MUFFIN PISANG COKLAT

Bahan A [Ayakkan]
2 cawan tepung gandum
2 s/b serbuk koko *aku tak letak
1 s/k soda bikarbonat
1 s/k baking powder
Sedikit garam

Bahan B
1 cawan pisang emas/berangan lecek
1 cawan minyak
1 1/2 cawan gula perang
2 biji telur [pukul sedikit ngan garfu]


Cara
1. Ayakkan bahan A dan masukkan dalam mangkuk.
2. Masukkan bahan B dan kacau rata.
3. Masukkan dalam acuan kecil atau loyang.
4. Kukuskan selama 30 minit atau sehingga masak.

No comments:

Post a Comment